Czy łatwo jest zainaugurować działalność nowej księgarni wysyłkowej?

2015-02-18

O prowadzeniu księgarni wysyłkowej bardzo często mówi się jako o znakomitym biznesie. Rozwiązanie takie cieszy się ogromną popularnością wśród klientów, a ponieważ zakupy przez Internet jawią się jako coraz mniej groźne, można domniemać, że w przyszłości i do księgarni internetowych będą przekonywać się osoby ciągle jeszcze nastawione do nich dość sceptycznie. Zanim jednak popadniemy w entuzjazm i zaczniemy szukać specjalistów, którzy okażą się pomocni przy zakładaniu sklepów internetowych, powinniśmy zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście mamy do czynienia z pomysłem na biznes, który nie budzi żadnych zastrzeżeń.


Na pierwszy plan wysuwa się to, że księgarnia wysyłkowa nie jest już nowością. Teoretycznie, nie powinno być dla nas wiadomości lepszej niż ta, oznacza to bowiem, że nie musimy już dbać o jej pozycję na rynku i wyjaśniać potencjalnym klientom, czego mogą się po nas spodziewam Nie powinniśmy jednak zapominać o tym, że powodów do optymizmu jest znacznie mniej, skoro bowiem księgarnia o takim charakterze jest już dobrze znana, musimy liczyć się z tym, że na rynku panuje spora konkurencja, a od nas oczekuje się tego, że uporamy się z nią.


Kolejnym problemem okazują się zresztą sami klienci, ich wymagania nie należą dziś bowiem do tych, które spełnia się z łatwością. Przyzwyczajeni do bardzo wysokiego standardu usług nie zgadzają się już na to, aby traktować ich nieprofesjonalnie. Owszem, możliwe jest podjęcie takiej próby, nie wróży to jednak długiej kariery rynkowej. Wypada wspomnieć i o tym, że na sprzedaży książek w sieci coraz trudniej jest zarobić. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że księgarnie wysyłkowe często odwołują się do argumentu cenowego jako tego, który przyciąga zainteresowanych zakupami.